Arama Yapın

Müdürlüklerimiz

Özel Kalem Müdürlüğü Hüseyin KÖMÜRCÜ 444 4 762 Dahili - 217

 

 

Özel Kalem Müdürlüğünde 1 müdür, 5 memur ve 5 işçi personel gorev yapmaktadır. ÖZEL KALEM MÜDÜRLÜĞÜMÜZÜN GÖREV ve SORUMLULUKLARI Özel Kalem Müdürlüğümüz, Belediye Başkanımızın, Belediye Meclisi, Belediye Encümeni ve Belediye hizmet birimleri ile arasında koordinasyonu sağlar. Belediye Başkanımıza sunulacak her türlü belge, yayın, karar ve yazılarla ilgili gerekli işlemleri yapar. Başkanımızın emir ve direktiflerinin yerine getirilip getirilmediğini takip eder. Belediye Başkanımızın her türlü sözlü ve yazılı emirlerini, talimatlarını ve genelgelerini ilgili birimlere iletir, duyurur ve sonuçlarını izler. Belediye Başkanımızın resmi ve özel yazışmalarını yürütür. Başkanımız adına tebrik, teşekkür ve taziye mektuplarını gönderir. Belediye Başkanımızın kurumlar ve kişilerle olan irtibatını düzenli bir şekilde yerine getirmesi için günlük, haftalık ve aylık çalışma programını hazırlar, randevu taleplerini değerlendirip programına alır ve telefon görüşmelerini sağlar. Başkanımızın katılması gereken toplantı ve törenlerin yer ve zamanını tespit ederek başkanı haberdar eder. Başkanlık Makamı’nın emirleri ile toplantılar düzenler, organize edilen toplantı ve törenlerde müdürlükler arasında gerekli organizeyi sağlar, ilgililere haber verir ve katılımı sağlar. Başkanımızın bizzat katılmadığı veya katılamayacağı toplantı ve törenlere Başkanımız adına mesaj veya çiçek gönderir. Başkanımızın ziyaretlerinin ve gezilerinin planlamasını yapar. Başkanımız tarafından istenilen bilgi ve belgeleri temin eder. Başkanlık Makamının vereceği emirlere göre uygulayıcı birimlerden çıkan iş ve yazılardan kendi uzmanlık alanına girenleri Başkanlık adına gözden geçirerek, arşivler. Başkanımızın basınla olan ilişkilerini talimatlar doğrultusunda Basın Danışmanı ile koordineli bir şekilde yürütür. Bütçenin Başkanlık ödeneği bölüm ve faslından yapılacak harcamaları Başkanlık oluruyla hazırlar, takip eder ve sonuçlandırır. Vatandaşlarımızın şikâyet ve taleplerinin yerine getirilmesinde tüm birimlerle koordineyi sağlar. EVLENDİRME MEMURLUĞU İlgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde öngörülen görevleri yerine getirmek amacıyla kurulmuş olan Evlendirme Memurluğumuz, Belediyemiz sınırları dahilinde ikamet etmekte olan vatandaşlarımızın evlilik başvurularını kabul etmek, başvuru işlemlerini tamamlamış olanların nikah akitlerini yapmak ve Nüfus Müdürlüğüne MERNİS bilgilerini aktarmakla sorumludur.

Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü Alparslan COŞKUN 444 4 762 Dahili - 1301

ÇEVRE KORUMA VE KONTROL MÜDÜRLÜĞÜ

Belediye teşkilat yapısı içinde, görevleri ve faaliyetleri ile belediyemizi temsil etme bilinciyle çevre ve halk sağlığı açısından hayvansal kaynaklı riskleri azaltmak amacıyla Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü Veteriner Hizmetleri Birimi ve Çevre Sağlığı ve İlaçlama Birimi olarak hizmet vermektedir. 5199 sayılı hayvan haklarını koruma kanunu ve 5996 sayılı veteriner hizmetleri, bitki sağlığı, gıda ve yem kanunu çerçevesinde sahipsiz, güçten düşmüş başıboş gezen sokak hayvanlarının muayene, teşhis, tedavi, aşılama ve popülasyon kontrolü amacıyla kısırlaştırma işlemleri yapılmaktadır. Sevimli dostların sahiplendirme işlemleri kliniğimizde yapılmakta olup kayıt altına alınmaktadır. İlçe sınırlarında belirlenmiş olan besleme noktalarında besleme faaliyetleri yapılmaktadır. Geçici bakım evi olarak hizmet vermekte genel anlamda bir hayvan toplama çalışması yapılmamaktadır. 5216 sayılı Büyükşehir belediyesi kanunu,5393 sayılı belediye kanunu ve İçişleri Bakanlığı mahalli idareler genel müdürlüğünün 11714 sayılı genelgesi ve Danıştay 8.dairesinin 2269 sayılı kararı çerçevesinde toplum ve çevre sağlığını göz önünde bulundurularak halk sağlığı zararlıları, haşere ve vektör ile mücadele kapsamında ilaçlama hizmeti verilmektedir. İlçe sınırlarımızda larva ve uçkun üreme odağına müdahale edilip daha sağlıklı, sineksiz bir SİNCAN için çalışmalar sürdürülmektedir.

Destek Hizmetler Müdürlüğü Abdulkadir SAĞLAM 444 4 762 Dahili - 1401

 

Destek Hizmetleri Müdürlüğünün Yasal Görev, Yetki ve Sorumlulukları

  • 5393 sayılı belediye kanununun ilgi maddelerin belirtilen yetki ve sorumluluklar.
  • 5216 sayılı büyükşehir belediye kanununun ilgi maddelerin belirtilen yetki ve sorumluluklar.
  • 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, ilgi maddelerin belirtilen yetki ve sorumluluklar.
  • 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu, ilgi maddelerin belirtilen yetki ve sorumluluklar.
  • 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, ilgi maddelerin belirtilen yetki ve sorumluluklar.
  • 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, ilgi maddelerin belirtilen yetki ve sorumluluklar.
  • 4857 sayılı İş Kanunu, ilgi maddelerin belirtilen yetki ve sorumluluklar.
  • 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, ilgi maddelerin belirtilen yetki ve sorumluluklar.
  • Taşınır Mal Yönetmeliği, ilgi maddelerin belirtilen yetki ve sorumluluklar.
  • Sincan Belediyesi’nin amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunulan mevzuat ve Belediye Başkanı’nın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda; Belediye merkezinin ve dış birimleri bünyesinde verimli ve sağlıklı bir çalışma ortamının oluşturulmasına yönelik genel hizmetlerin yürütülmesini sağlamak.
  • Kurum personelinin temel ihtiyaçları ile sosyal ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik olarak alınması gerekli tedbirleri belirlemek ve amirinin onayına sunmak.
  • Kurumun onarım ve dekorasyon işlerinin planlanan şekilde yürütülmesini takip edebilmek için sorumlularla koordineli olarak çalışmak, biriminin sunduğu hizmetlerle ilgili ihale işlemlerini takip etmek.
  • Onaylanan iş planı uyarınca istenilen özelliklerde ve asgari maliyetle zamanında temini ve ilgili birimlere ulaştırılması çalışmalarını kontrol etmek, Sincan Belediyesi’nin satın alma politikalarına uygun olarak, satın almalardaki ekonomikliğin yönetilmesi ve satın almalardaki fiili denetimi sağlamak.
  • Sincan Belediyesi’ne bağlı birimlerin faaliyetlerini sürdürebilmeleri maksadıyla ihtiyaç duydukları malzemelerin yurtiçi ve yurt dışı satın alma yolu ile karşılanmasının gerektirdiği faaliyetleri yürütmek, gerekli satın alma faaliyetlerini, piyasa koşulları ve fiyat dalgalanmalarını incelemek suretiyle en müsait şartlarda yaparak, ihtiyaç yerlerine zamanında istenen miktar ve kalitede ulaştırmak ve satın almalarda fiili denetimi sağlamak.
  • Müdürlüğüne intikal eden malzeme taleplerini karşılamak üzere gerekli faaliyetleri planlamak, uygulayıp kontrol ve koordine etmek, etkin, verimli ve kaliteli hizmet verme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere açık olma anlayışına paralel olarak çalışmalarını yürütmek.
  • Satın alınacak malzemelerin standartlarını belirlemek için ilgili müdürlükler ile koordineli çalışmaktan sorumludur.
  • Belediyemiz birimlerinin mal ve hizmet ihtiyaçlarını ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde kaliteden ödün vermeden hızlı, ekonomik ve şeffaf bir şekilde temin etmek.
  • Belediyemiz birimlerinin ihtiyacı olan kırtasiye, temizlik, hırdavat ve büro malzemelerinin teminini ve dağıtımını en kısa sürede gerçekleştirmek.
  • Mülkiyeti Belediyemize ait taşınmazları Belediyemiz Encümen kararları doğrultusunda en uygun şartlarda ihale usulü ile kiraya vermek ve taşınmazların kira gelirlerini Belediyemiz bütçesine kazandırmak.
  • Belediyemize ait tüm araç, iş makineleri ve sabit tesislerin bakımı ve onarımını yaptırmak.
  • Müdürlüğümüze başvuran ilgili vatandaşlara en iyi şekilde hizmet vermek.
İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Yusuf Serdar ÖZTÜRK 444 4 762 Dahili - 1801

 

Misyon

Planlı bir yapılaşmayı sağlayacak projeleri ve ilgili evrakları kontrol edip; yapı ruhsatı, yapı kullanma izin belgelerini onaylayarak kontrol ve denetim mekanizmasını işletmek.

Vizyon

Planlı ve düzenli bir yapılaşma ile daha yaşanabilir kentler oluşturarak, estetik ve modern yaşam alanları hedeflemek.

Yetki, Görev ve Sorumluluklar

Meclis ve Encümen Kararlarını, Başkan ve Sorumlu Başkan Yardımcısı direktiflerini; 3194 sayılı İmar Kanunu ve Uygulama Yönetmeliği, 4708 sayılı Yapı Denetim Kanunu, Yapı Denetim Uygulama Usul ve Esasları Yönetmeliği, Ankara Büyükşehir Belediyesi İmar Yönetmeliği, Planlı Alanlar İmar Yönetmeliği ile diğer ilgili kanun, yönetmelik, genelgeler çerçevesinde;

  • Belediyenin diğer müdürlükleri ile koordine içinde çalışarak planlı gelişmesinin sağlanması,
  • Mimari, statik, mekanik tesisat, asansör projeleri, asansör tescil belgesi, zemin etüt raporlarının kontrolü ve onaylanması,
  • M² cetveli, liste beyanının kontrolü ve onaylanması,
  • Her türlü proje tadilatı, tashihatı, suret ve aslı gibidir onaylarının yapılması,
  • İlgili kanunlar çerçevesinde yapı ruhsatı ve yapı kullanma izin belgesi düzenlenmesi ve onaylanması,
  • Proje müellifi, yapı müteahhit ve yapı denetim şirketlerine ait kayıt ve sicillerin takibinin yapılması,
  • Çalışma konuları ile ilgili olarak gerektiğinde ihale yapımı, dosyalarının hazırlanması, iş kontrolü ve işlemleri yürütülmesi,
  • Çalışma konuları ile ilgili her türlü ücret, harç ve vergi konularında gerekli işlemlerin yapılması,
  • Yapı denetim kanununa tabii olmayan inşaatlarda; temel, su basman, kat ve diğer vize tutanaklarının kontrol edilmesi,
  • Yapı denetim hizmetleri ve iş yeri teslim tutanaklarının hazırlanması,
  • İmara ilişkin şikâyetlerin değerlendirilmesi,
  • Yapı denetim şirketlerinin internet ortamında, ilgili düzenlenmiş belgelerinin kontrolü ve onaylarının yapılması,
  • İş bitirme, iş deneyim belgelerinin düzenlenmesi,
  • Dosyaların arşivde usullere uygun saklanarak, gerektiğinde ulaşılabilirliğinin sağlanması.

Birimler ve Görevleri

Mimari Proje Kontrol Birimi

  • İlgili kanun ve yönetmelikler ile plan notları dâhilinde hazırlanılarak onaya sunulan; yeni inşa edilecek yapıların mimari projelerini, mevcut yapıların ilave veya değişiklikleri ile tadilat edilecek yapıların mimari projelerinin mevzuata uygunluğunun incelenmesi ve tetkik edilmesi, uygun olanların onay için müdürlüğe sunulması,
  • İlgili yönetmeliklere göre proje üzerinde yapılması mümkün görülen basit tashihlerin onaylı mimari projesine işlenmesi,
  • M² cetvelleri ve hafriyatın mimari projeye uygunluğunun incelenmesi ve uygun olanların onaylanması,
  • Mevcut mimari projelerden talep halinde aslı gibidir ve suret onaylarının yapılması,
  • Yangın algılama, yangın tahliye ve peyzaj projelerinin onaylanması,
  • Mimariye dair yazışmaların hazırlanması ve gelen dilekçelerin süresi içerisinde yanıtlanması.

Statik Proje Kontrol Birimi:

  • Belediye sınırları içerisinde ruhsata tabi tüm yapıların statik projeleri ile hesaplarının incelenmesi ve zemin etüt raporları ile karşılaştırılması, mevzuata uygunluğunun incelenmesi, uygun olanların onay için müdürlüğe sunulması,
  • Mevcut yapılarda yapılacak statik proje değişikliklerinin incelenmesi, mevzuata uygunluğunun kontrol edilmesi,
  • Mevcut statik projelerinden talep halinde aslı gibidir ve suret onaylarının yapılması,
  • Statik projeye dair yazışmaların hazırlanması ve gelen dilekçelerin süresi içerisinde yanıtlanması.

Mekanik Tesisat Proje Kontrol Birimi

  • Belediye sınırları içerisinde ruhsata tabi tüm yapıların asansör, kalorifer, sıhhi tesisat, ısı yalıtım, yangın söndürme ve asansör uygulama projelerinin incelenmesi, mimari projeye uygunluğunun kontrol edilmesi ve uygun olanların onaylanması,
  • Belediye sınırları içerisinde kullanılan asansörlerin tescil işlemlerinin yapılması,
  • Mevcut mekanik tesisat ve asansör projelerinden talep halinde aslı gibidir ve suret onaylarının yapılması,
  • Mekanik tesisata dair yazışmaların hazırlanması ve gelen dilekçelerin süresi içerisinde yanıtlanması.

Yapı Ruhsatı Kontrol Birimi:

  • Belediye sınırları içerisinde yapılacak her türlü yapı için ilgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde yapı ruhsatının verilmesi,
  • Müdürlük içerisindeki yapı ruhsatı ile ilgili gerekli olan belgelerin kontrolünün yapılması,
  • İlgili kanun ve yönetmeliklerle bulundurulması gerekli evrakların onaylı projelerin ve belgelerin tamamlanmasına müteakip yapı ruhsatının hazırlanması,
  • 3194 sayılı İmar Kanunu ve ilgili yönetmeliklere uygun mekânsal adres kayıt sistemi ile internet ortamında yapı ruhsatının yazılması ve onaylanması,
  • Gerektiği durumlarda veriliş amacına göre ruhsat hazırlanması,
  • Yapı ruhsatı ile ilgili Belediye Gelirleri Kanunu, yönetmelikleri ve meclis kararları ile belirlenen harç, ücretlerin alınıp alınmadığının kontrol edilmesi,
  • Yapı ruhsatı ile ilgili yazışmaların sağlanması.

Yapı Kullanma İzni (İskân) Birimi:

  • Belediye sınırları içerisinde yapılacak her türlü yapı ile ilgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde biten inşaatlarda yapı kullanma izin belgesinin verilmesi,
  • Yapının; ruhsat, proje ve eklerine uygun yapılıp yapılmadığının kontrol edilmesi, yapı kullanma izin belgesi verilmesi için ilgili kanun ve yönetmelikler dâhilinde gerekli evrakların tamamlanmasının sağlanması,
  • Biten yapıların tamamına ya da daha önce kısmi yapı kullanma izin belgesi almış yapıların alınmayan kısmına, 3194 sayılı İmar Kanunu ve ilgili yönetmeliklere uygun mekânsal adres kayıt sistemi ile internet ortamında yapı kullanma izin belgesi hazırlanması ve ilgililere onaylatılması,
  • Yapı kullanma izin belgesi ile ilgili tüm yazışmaların yapılması,
  • İnşaatların; SGK, Vergi Dairesi, ASKİ, Telekom, Emlak, Yol Katılım Payı ve Asfalt, İmar Sicil, Hakediş, Çevre Temizlik, Yapı Kontrol ve Yapı Denetim firması ile ilgili evrakların kontrol edilmesi,
  • Yapı Kullanma izni ile ilgili; Belediye Gelirleri Kanunu, yönetmelikler ve meclis kararları ile belirlenen harç, ücret ve vergilerin alınıp alınmadığının kontrol edilmesi,
  • Müteahhitlere yapı kullanma izni sonrası talepleri halinde iş deneyim belgesinin hazırlanması.

Hakediş Ödeme ve İş Bitirme Birimi:

  • İnşaat seviyesinin belirlenmesi,
  • Hakediş dosyalarındaki seviye ile yapı denetim firması tarafından yerinde tespit edilen inşaat seviyesinin uygunluğunun denetlenmesi,
  • Başvuru yapılan hakediş dosyalarının incelenerek gerekli evrak ve belgelerin tamamlanmasından sonra Çevre ve Şehircilik Bakanlığına ait Ulusal Yapı Denetim Sistemi ile uyum içerisinde ise hakedişin ödenmesi için Mal Müdürlüğü ile gerekli yazışmaların yapılması; aksi durumda sisteme uygun olmayan hakediş dosyalarının yapı denetim kuruluşuna iade edilmesi,
  • Binalara ait iş bitirme belgelerinin işlem dosyası kapanmış ve yapının projesine uygunluğu tespit edilmiş ise iş bitirme belgelerinin onaya sunulması,
  • Yapılan tüm iş ve işlemlerin sisteme girilmesi,
  • Tüm bilgi, belge ve ödemelerin düzenli bir şekilde arşivlenmesi.

Zemin Etüt Kontrol Birimi:

  • Arazi çalışması ile elde edilen jeolojik, jeofizik ve geoteknik verilere göre hazırlanan zemin etüt raporunun incelenmesi ve onaylanması.

Sicil Birimi:

  • Müdürlük bünyesinde çalışan tüm memur ve işçilerin özlük işlerinin yürütülmesi,
  • Müdürlük için lüzumlu demirbaş ve sarf malzemelerinin giriş ve çıkışının yapılması,
  • Müdürlük bünyesinde çalışan tüm personelin görev, taksim işlemlerinin idare ve müdürlük talimatlarına göre düzenlenmesi,
  • Müdürlük bünyesinde çalışan personelin puantaj, fazla mesai, nöbet ve diğer istihkakları ile ilgili işlerin takibi ve düzenlenmesi,
  • Personel sicil dosyalarının tutulması,
  • Fenni mesul, proje müellifi, müteahhit ve sicil dosyalarının takibinin yapılması.

Evrak Kabul Birimi:

  • Müdürlüğün faaliyet gösterdiği bina ya da katın bakım, onarım, emniyet ve güvenliği hususunda müdürlüğün bilgilendirilmesi,
  • Kamu kurum ve kuruluşları ile özel ya da tüzel kişiliklerden gelen evrak, dilekçe ve yazılarla müdürlüğe yapılan başvuruların evrak kayıt defterine kaydının yapılması, gereği için müdürün havalesine göre servislere dağıtımının sağlanması,
  • Müdürlüğe ait bilgi ve belgelerin konularına göre dosyalanması,
  • Her türlü yasal ve idari uygulamanın personele bildirilmesi ve uyulmasının sağlanması,
  • Müdürlük bağlı servislerin ihtiyacı olan yardımcı hizmet, araç, gereç ve sarf malzemesi temin edilmesi, gerektiğinde depolayarak ihtiyacı zaman geçirmeden karşılanması,
  • Kamu hizmetlerinin yürütülmesinde; diğer müdürlükler ve servislerle koordinasyon içinde çalışılması,
  • Müdürlüğe yapılan tüm başvuruların ön değerlendirmesinin yapılması ve sorumlu birime yönlendirilmesi.

Arşiv Birimi:

  • Her türlü yazışmaların servislere sıralı arşivlenmesi ve saklanması,
  • Müdürlükte işlem gören evraklar, projelerin ada parsel numarasına göre arşivlenmesi,
  • Arşivden istenilen evrak ve paftaların isteyene zimmetli olarak teslim edilmesi ve zimmetin takibinin yapılması,
  • Arşivdeki evraklardan, süresini tamamlayanları ilgili kanun, yönetmelik, genelge ve encümen kararları doğrultusunda imha edilmesi.
İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü Yafes KILIÇ 444 4 762

İnsan kaynakları, kurum olarak amaçladığımız hedeflere ulaşmada kullanacağımız temel kaynaklardan biri olan beşeri kaynağı ifade eder. Başarının ekip ruhu ve takım çalışması ile işbirliğinden geçtiğinin bilinci, bu minvalde kurum kültürünün oluşturulması, benimsediğimiz bu anlayış ile ihtiyaç olan doğru kişilerin doğru yerde istihdamı sağlanmış, işini seven uzun süreli, yüksek kapasite ve verimle çalışan personel profili oluşturmuştur. Belediyemiz, amaçlarına ulaşabilmek için birçok kaynaktan yararlanmaktadır. Bu kaynaklar içerisinde en önemlisi, en zor sağlananı insan kaynağıdır. Günümüzde teknolojik gelişmeler insan kaynağının verimliliğini artırmış ve çalışma yöntemlerinin değişmesinde etkili olmuştur. Ancak hiçbir teknolojik gelişme insan kaynağını ikame edememiştir. Bu durum insan kaynağının öneminin azaltmak yerine giderek artmasını sağlamıştır. Günümüzde sürekli artış gösteren ve çeşitlenen kentsel ihtiyaçlar, bu ihtiyaçları kentlerde karşılamakla sorumlu olan belediyelerin, daha etkin, verimli hizmet verme zorunluluğunu ortaya koymuştur. Hizmetlerin üretilmesi esnasında gerekli tüm kaynakları etkin bir şekilde kullanmak istemekteyiz. Belediyemiz olarak insan kaynakları yönetimi, kurum stratejik amaçlarının gerçekleştirilmesinde ve çalışanların ihtiyaçlarının karşılanmasında; çalışanların kuruma alınması, yerleştirilmesi, yetiştirilmesi ve etkinliğin sürekli artırılması için tüm destek faaliyetlerini içerecek şekilde düzenlenmiştir. Ayrıca izlediğimiz insan kaynakları politikalarında çalışanların memnuniyeti, motivasyonu, gelişimi ve yüksek performansının sürekliliğinin sağlanması öngörülmüştür. İnsan kaynakları yönetimimizin temel amaçları arasında; personel bilgi ve becerilerini en iyi biçimde kullanmalarını sağlamak, çalışanların maksimum kapasitelerine ulaşmalarını sağlamak, iş yaşamının kalitesini yükselterek çalışanların sağlıklı ve güvenli bir ortamda, işlerini severek yapmalarını sağlamak, çalışanlarımızın amaçlarıyla kurum amaçları bütünleştirmek, çalışanların istek, ihtiyaç, beklenti ve motivasyonlarını göz önünde tutarak sürekli gelişmelerine imkân sağlayacak eğitimler düzenlemek vardır. Yapılan hizmet içi ve kişisel gelişim eğitimleri ile bu kapsamda çalışanların mesleki donanımları ile kişisel yetkinliklerinin artırılması sağlanmaktadır. 

Mali Hizmetler Müdürlüğü VEDAT KARAOĞLAN 444 4 762 Dahili - 2300

Vizyonumuz
Kaynak kullanımında aklıcı ve planlı harcama politikalarıyla öncü, örnek ve lider bir birim olmak.

Misyonumuz
Mali kaynak ve varlıklarımızı etkin bir şekilde yönetmek, belediye gelir ve giderlerini şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri çerçevesinde dengeli, düzenli ve planlı şekilde koordine ederek hizmetlerin zamanında hızlı ve verimli olarak yapılmasına zemin hazırlamak.

Değerlerimiz

  • Şeffaflık ve Hesap Verebilirlik
  • Adalet ve Eşitlik
  • Vatandaş Odaklılık
  • Güler Yüzlülük
  • Zamanındalılık ve Hızlılık

İlkelerimiz

  • Tüm iş ve işlemlerimizde şeffaflık ve hesap verebilirlik anlayışı hakimdir
  • Hizmette adalet ve eşitlik vardır.
  • Vatandaş odaklı hizmet anlayışı uygulanır.
  • Vatandaşa güler yüzlü davranılır.
  • İşlerin zamanında ve hızlı yürütülmesi esastır.

Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün Görevleri

  • İdarenin stratejik plan ve performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek.
  • İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek.
  • Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak.
  • Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile malî istatistikleri hazırlamak.
  • İlgili mevzuatı çerçevesinde idare gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürütmek.
  • Genel bütçe kapsamı dışında kalan idarelerde muhasebe hizmetlerini yürütmek.
  • Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak idarenin faaliyet raporunu hazırlamak.
  • İdarenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek.
  • İdarenin yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak.
  • İdarenin, diğer idareler nezdinde takibi gereken malî iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak.
  • Malî kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
  • Ön malî kontrol faaliyetini yürütmek.
  • İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak.
  • Malî konularda üst yönetici tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Yazı İşleri Müdürlüğü Yafes KILIÇ 444 4 762

    Belediyemiz 5393 sayılı Belediye Kanunu ve diğer Kanun, Tüzük, Yönetmenlik, Tebliğ ve Genelgeler ile belediyelere verilen görev ve yetkiler doğrultusunda halkın huzur ve refahını temin etmek üzere beldenin ve belde sakinlerinin mahalli müşterek nitelikteki ihtiyaçlarını karşılamak üzere kurulan ve karar organı seçmenler tarafından seçilerek oluşturulan idari ve mali özerkliğe sahip olan bir kamu kurumudur.

    Belediyeler; kanunların kendisine verdiği yetki ve görevleri yerine getirmek için kıt kaynaklarla sonsuz yerel ihtiyaçlarının karşılanması konusunda sosyal ve ekonomik yapıda meydana gelen değişiklikler, zaman içinde değişen ihtiyaçları tespit ederek bir hizmet politikası belirlemek durumundadır. Ayrıca, artan nüfusla birlikte sunulacak mal ve hizmetlerin niteliğinin yanı sıra niceliği de büyümektedir. Tüm bu faaliyetlerin yapılabilmesi ve yapılan faaliyetler sonucunda belgeler üretilmektedirler. Bu belgeler, Belediyelerin varlık sebebini ortaya koyan temel dayanaklarıdır. Belediyelerin politikaları, faaliyetleri, faaliyetlerinin aşamaları ve sonuçları bu belgelerin değerlendirilmesi ile ortaya konulabilir. Üretilen belgelerin mevzuatta belirtilen süreleri kadar saklanması, arşivlenmesi ve nihayetinde ayıklama ve imhası da bir o kadar önemlidir. Belgeler geçmiş ile bugün arasında irtibat kurar, geleceğe ışık tutar.  

    Yazı İşleri Müdürlüklerinin Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümleri gereğince her belediyede olmazsa olmaz kurulması zorunlu müdürlükler arasında yer alması; belediye organlarının çalışmasına hizmet odaklı yardımcı olması, üretilen evrakların işlevselliği ve akışı açısından ne denli önemli bir birim olduğunu ortaya koymaktadır.

    Bu yönleriyle Yazı İşleri ayrı bir disiplin olarak ele alınmakta ve çağdaş organizasyonlarda yönetim yapısının kilit unsurlarından birisini teşkil etmektedir.
 

Hukuk İşleri Müdürlüğü Av. Yasemin Karakurt DİNÇER 444 4 762 Dahili - 1701

 

Misyon
Müdürlüğümüzce yerine getirilen hukuki işlemlerin, çözümleyici, en az zararı doğuracak ve belediyemiz yararına sonuç doğuracak bir biçimde gerçekleşmesini sağlamak.

Vizyon
Mevcut teknolojik imkanlardan, yüksek deneyim ve bilgi birikiminden yararlanarak planlı/koordineli bir çalışmayla hukuki sorunların giderilmesini sağlayan, ayrıca her konuda güven duyulan bir birim olmak.

Fiziksel Yapı
Müdürlüğümüz bünyesinde kalem personelince kullanılan 1 oda ve avukatların kullandığı 1 oda olmak üzere toplam 2 oda mevcuttur. Ayrıca bir kısım kaynak kitapların ve arşiv dosyalarının muhafazasında, Belediyemizce Müdürlüğümüze ayrılan arşiv odasından yararlanılmaktadır.

Personel Durumu
Müdürlüğümüz faaliyetleri; 1 Müdür (Vekil), 3 avukat ve 2 personel tarafından yürütülmektedir.

 

  • Belediye tüzel kişiliğini temsil etmek,
  • Belediye tarafından veya Belediye aleyhine açılan davalarla icra takiplerini idarenin vekili olarak gerekli savunmaları yapmak, dava açmak, işlemleri yürütmek, duruşmalara girmek ve davaları sonuçlandırmak,
  • Belediye Müdürlükleri ile dışarıdan dava ve icra dosyaları ile ilgili ya da dosya haricinde gelen tüm evrakın kayıt ve havale işlemlerini yürütmek,
  • Başkanlık Makamı, Belediye Müdürlükleri ile Belediye’ye bağlı müesseselerin tereddüte düştükleri hukuki konular hakkında yazılı veya sözlü mütalaada bulunmak,
  • Encümen toplantılarına katılmak.
Fen İşleri Müdürlüğü Cevat KIZILKAYA 444 4 762 Dahili - 1602

Fen İşleri Müdürlüğünün görev ve yetkileri 02.06.2009 tarih ve 79 sayili meclis kararı ile onaylanarak yönetmelikte aşağıdaki şekli ile yer almıştır.

Madde 8: Yürürlükteki kanun, tüzük, yönetmelik vb. mevzuata uygun olarak;

  • Hizmet alanı içerisine giren işlerin yıllık yatırım plan ve programlarını yapmak, bütçe tasarılarını hazırlamak, Başkanlık makamının onayına sunmak, onaylanan program doğrultusunda çalışmaları kendi teşkilatı ile yürütmek, yürüttürmek.
  • Belediye sınırları dâhilindeki meydan, sokak ve ara yolları yapmak veya yaptırmak, bakım ve onarımını sağlamak. İmar planına göre yeni yolların açılmasını, alt yapısını hazırlamak veya hazırlatmak, tamamlanmış yolların asfaltlanmasını yapmak veya yaptırmak, bozuk olan asfaltın yamasını yapmak veya yaptırmak. Alt yapı çalışmalarını kendi imkânları ölçüsünde yapmak veya yaptırmak, imkân dâhilinde olmayan çalışmaları, ilgili kurum ve kuruluşlarla yapmak veya yaptırmak. Mevsime uygun olarak çalışma programları hazırlamak veya hazırlatmak, mevsiminde uygulamaya geçmesini sağlamak veya sağlattırmak.
  • Belediyemizin ihtiyacı olan makine ve teçhizatı almak veya aldırmak, umumi atölyeleri ve makine parkını kurmak veya kurdurmak. Kurulan atölyelerin imkânları dâhilinde ihtiyaç duyulan malzeme, yedek parça ve teçhizatı üretmek veya ürettirmek. Belediyemiz bünyesinde bulunan iş makineleri ile hizmet vasıtalarının makine işletmeciliğine uygun olarak tamir ve bakımlarını yapmak veya yaptırmak. Araç gereç ve taşıtların mevsimine uygun olarak çalışmasını teminen gerekli tedbirleri almak veya aldırmak.
  • Yapılan yıllık yatırım programındaki inşaat işlerinin refüj ve kaldırım bakımı ve tamiri; araç kiralama, makine-teçhizat alımı, bakım ve onarım işleri; yapıların alt yapı ve asfalt yapımı, onarımı, vb. işler ile ilgili ihale yapmak veya yaptırmak, iş tesliminden kati kabul safhasına kadar geçen süre içinde işin usulüne göre yapılıp, yapılmadığını kontrol etmek veya ettirmek. İşin bitiminde mevzuata uygun olarak dosyaları incelemek veya incelettirmek, onaya çıkmasını sağlamak.
  • Belediyemiz bünyesinde bulunan araç – gereç ve iş makinelerinin nakliye ve nakliye sigorta işlemleri ile taşıtların her türlü sigorta ve trafik işlemlerini yapmak veya yaptırmak, trafik kazalarına karışan taşıtlarımızın gerekli işlemlerini takip etmek veya ettirmek. Ekonomik ömrünü tamamlamış araç, gereç, iş makineleri ve taşıtların mevzuata uygun olarak hurdaya ayrılmasını sağlamak.
  • Müdürlük bünyesinde kullanılan tüm depoların düzenlenmesini sağlamak, depolara giriş ve çıkış yapan tüm materyallerin kaydını yapmak veya yaptırmak, usule uygun olarak depolanmasını sağlamak veya sağlattırmak, depolarda bulunan tüm materyallerin korunması ve muhafazası için mevzuatta öngörülen tüm tedbirleri almak veya aldırmak, mevcut malzeme, araç-gerecin amacına uygun kullanılmasını sağlamak veya sağlattırmak.
  • Yürürlükteki kanun, tüzük, yönetmelik vb. mevzuata uygun olarak, kuruluş için gerekli görülen yeni atölyeleri açmak veya açtırmak, gerekli alet, ekipman, teçhizatı almak veya aldırmak. Gelişen teknikleri takip etmek veya ettirmek,
  • Müdürlük çalışma programlarını Belediye bütçesi içerisinde kendisine ayrılan Mali Bütçe esas alınarak günlük, aylık ve yıllık kısa, orta ve uzun vadede hedeflerin belirlenmesi ve uygulanmasını takip ve temin etmek veya ettirmek.
  • Emrinde çalışan tüm personelin verimli çalışmalarını temin etmek veya ettirmek, çalışma düzenine uyulmasını sağlama amacıyla gerekli tedbirleri almak veya aldırmak, iş yerinde iş güvenliğini ve işçi sağlığının korunması için gerekli tedbirleri almak veya aldırmak. Tüm personelin çalışmalarını, mesaiye uyulup, uyulmadığının, verilen görevin gereği gibi yapılıp, yapılmadığının kontrolünü yapmak veya yaptırmak. Müdürlüğün çalışma esaslarını bozan ve uygunsuz davranan personel hakkında yürürlükteki kanun, tüzük, yönetmelik vb. mevzuata uygun olarak, yasal işlem yapılmasını sağlamak veya sağlattırmak.

BİRİMLER
Madde 6: Fen İşleri Müdürlüğü Sincan Belediye Başkanı, İlgili Teknik İşler Başkan Yardımcısına bağlı olmak üzere aşağıda belirtilen birimlerden oluşur.

  • Bakım ve Onarım Atölye Birimleri
    • Boyama İşleri
    • Oto Elektrik
    • Tornahane
    • Lastikhane
    • Kabortahane
  • Etüt Proje ve Kontrol – Takip Birimi
  • İdari İşler Birimi
  • Altyapı Birimleri
    • Makine Parkı ve Garaj Birimi
    • Yol Yapım İşleri Birimi
    • Asfalt İşleri Birimi
    • İnşaat İşleri Birimi

2022 Sincan Yol Teknik Altyapi Formunu indirmek için tıklayınız.

Çerezler Hakkında Bilgilendirme

Web sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için yasal mevzuata uygun çerezler kullanılır. İnternet sitemizi kullanarak bu çerezleri kabul etmiş olursunuz.